5 sposobów na redukowanie stresu

5 sposobów na redukowanie stresu

Sytuacje stresowe to codzienność niemal w każdej pracy. Jak radzić sobie z długofalowym stresem, a jak kontrolować go w nieprzewidzianych okolicznościach? Radzenie sobie ze stresem to bardzo cenna umiejętność... zawodowa. Umiejętność pracy pod presją czasu czy w sytuacjach stresowych jest nierzadko wymieniana podczas rozmów kwalifikacyjnych jako cecha podnosząca atrakcyjność kandydata. Jeśli opanowanie w sytuacjach stresowych nie jest Twoją najmocniejszą stroną, poznaj kilka praktycznych wskazówek, które pomogą Ci poradzić sobie ze stresem. Oddychaj głęboko. W sytuacji stresowej przede wszystkim staraj się kontrolować swój oddech, policz do 10, aby uspokoić się i uzyskać jasność umysłu. Wykonaj tzw. błyskawiczne odprężenie - wykonaj jakiekolwiek ruchy fizyczne, np. przysiady. Przelej swoje emocje „na papier” - wypisz sobie, na co masz, a na co nie masz wpływu w danej sytuacji. Wykonaj czynność, która Cię relaksuje lub wyobraź sobie miejsce, w którym możesz i lubisz się relaksować. Dodaj sobie odwagi zdaniem-uspokajaczem, np. "Poradzę sobie!". Pamiętaj, że długotrwały stres może przynieść bardzo poważne szkody psychofizyczne. Aby przeciwdziałać długofalowemu stresowi naucz się relaksować, uprawiaj sport, zdrowo się odżywiaj i dbaj o odpowiednią ilość snu.

Leave a reply

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *